Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Amikor szembe mész a józan észnek

2019. augusztus 26. 22:19 - Széltoló Varászlo

Széltoló játszik: World of Warships

Kocka, gaming

Ne, Széltoló, ne. 

Ha mondom, hogy ne!

Hogy a rohadtkúrvaúristenbe, Széltoló, basszamámeg, NE!

Késő, elindította, Zolikám, hívjad a pszihiátert... Ne is, tudod mit, bazdmeg, a papot hívjad...

TŰZ!

 

Ha azt hiszed hogy az előbbi töredék egy Mucsi filmből való, téves úton jársz, Szélhámos barátom. Ez kérlekalássan én voltam, vagyis a jobb agyféltekém, amikor a bal agyféltekém eldöntötte, hogy előveszi a sok éve porosodó Wargaming accountomat a naftalinból. Először, mint minden avatatlan lélek és mint a második világháború harckocsijainak nagy imádója és önjelölt szakértője, a "tankos" játékot próbáltam ki, a World of Tanks-ot. Belevittem vagy száz órát, de nem vett meg. Megvan a mélysége a játéknak, a szerepek jól ki vannak osztva a harckocsinemek között, a modellek szépek, a nosztalgiafaktorom az egekben volt, hogy aztakúrva, "OTTATIGRIS!" de egy idő után nyilvánvalóvá vált számomra, hogy ezt biza nem nekem találták ki. Gyors a játék, nincs időd gondolkozni, izommemóriára kell sok ízben hagyatkozni, az meg nekem, a döglöttlóreflexek evilági nagymesterének... hát nem épp az erősségem. Fogtam hát szerény armadámat és Duna fenekére küldtem őket. (Mohácstól délre kell keresni őket, ha valakit érdekel)

Maradt viszont az a sárga pénzem, Dublon, vagy mi az annyakeserve, amire a WG felajánlotta, hogy átvihetem akármelyik másik játékukba. Körbenéztem, mit ajánlanak és megláttam minden fallikus szimbólum fallikus szimbólumát, a hatalmas, égre meredő fas... hajóágyúkkal reklámozott World of Warships-et. No, ennek már nem megyünk csak úgy neki, bontottam is rögtön a Jutubetot meg a Ticcset, nézzük meg előbb...

Tíz perc múlva két marokkal nyomtan a weboldalon a letöltés gombot. A Tanksnál egy sokkalta lassabb, gondolkodást és tervezést igénylő, de ugyanannyira mély struktúráju és sokoldalú játékot találtam. Ráfüggtem, holott a letöltőcsík még nagyban végezte a dolgát.

 

A Játékról

 

 A játék, mint majdnem az összes az MMO kategóriában, sosem lesz kész (Lásd EvE Online, Warframe, World of Warcraft) folyamatosan bővül, folyamatosan bütykölik, és ami a legfontosabb, folyamatosan elbasszák. De tényleg, ebből sportot űz a WG. Kicsapnak egy körkérdést a playerbase-nek, hogy ki mit szeretne, ki mit hogy képzel el, aztán fogják az eredményeket, elutaznak vele Kamcsatkára (ja a WG orosz, csak mondom, hogy tudjad), és ott egy rituális medvevadászat keretein belül kitörlik vele a seggüket. Aztán hazajönnek és csinálnak valami hullarandom fosságot, csak mert miért ne. Például teljesen újraszerkesztik a repülőgéphordozók játéktechnikáját, vagy elhíresztelik hogy jönnek a tengeralattjárók, a fene se tudja ezt már követni...

Ha már játékmenet. Jelenleg négy fő hajóosztály van, a rombolók, a cirkálók, csatahajók és hordozók, ezeken belül pedig nemhivatalos alosztályok, mint torpedórombolók, vagy naszádok (gunboat-ok). Mint a Tanksban itt is több nemzet vasát úsztathatod, szövetségi és tengelyhatalmi erőkét vegyesen. MInden nagyobb hatalom képviselteti magát (USA, Japán, UK, Német, Olasz, Orosz) no meg persze Lengyelország, a Plyeszkavicával... Amit nem értek, az az, hogy a WG-nél még senkinek sem jutott eszébe Allies vs Axis matchmakinget csinálni? Lehet hogy nem lenne pont a legkibalanszoltabb dolog a világon, de poénnak elmenne...

Az egységek, a hajók itt is fejleszthetőek, külön kapitányok rendelehtők ki minden nemzet minden hajótipusához, jelen vannak a fogyóeszközök és kategóriaspecifikus extrák is. Eltérés a tankstól, hogy itt a festésen kívül még zászlókat is fel lehet vonni a felépítményekre, amelyek további buffokat illetve ellenséges debuffokat adnak.

 

A Közösség

 

 

Itt ütközik ki a játék egyik legnagyobb problémája, a közösség, ami lényegileg két részre van szakdva. Az Istenvertnoobokra és az istenverteprokra. A játék elég sokáig fogja a kezedet, mindent elmagyaráz, megmutat, aztán bebasz a midtier tájékán a mélyvízbe és elmegy a haverokkal sörözni. Te meg bazdmeg, találd fel magad. Játsszál le sokszáz, talán ezer meccset is, mire ráérzel a dolog ízére, úgy hogy közben ne kapjál agyfaszt a nálad hülyébbek ostobaságától, illetve ne halj meg a csata 5-6. percére a nálad tapasztaltabbak össztűzétől. Nehéz megtalálni az equilibriumot ez a két pólus és a sok egyéb befolyásoló faktor állandóan változó örvényében. Nem is csoda hogy a chat-et T3-4 fölött már inkább ki kell kapcsolni, mert más sem megy mint gyűlölködés. Nem vagyok egy nagy szakértő, nem sok MMO val játszottam eddig, de azt hiszem eddig itt találkoztam a legtoxikusabb Public Chat-tel... Nem jó, nem örülünk Vincent...

Ellenkező az eseti fennforgás a klánok esetében. Lehet hogy egyéni szerencse illetve preferencia kérdése, de személy szerint egy amolyan "nevelde" klánba kerültem, ahol valóban tudtak és akartak is segíteni információkkal, tippekkel, trükkökkel. Szóval ezen a téren rossz szavam nincs a közösségre...

 

EpiLEPsZiolÓGUs

 

Egy ideig mindenképpen a Top 5 játékok között fog nálam tanyázni a World of Warships. Gondolkodásra késztet, ami sokaknak nem erőssége, fejleszti a taktikai és stratégiai érzéket, mindezek felett pedig mindig öröm citadellát lőni a mocskos ellenfélnek... Szóval, nem megy sehova a gépemről...

Én pedig még mindig Széltoló voltam, a Manaháló legyen kegyes Hozzátok Szélhámosok, aviszlát!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szeltoloblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr8915025688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Amikor szembe mész a józan észnek
süti beállítások módosítása