Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Amikor szembe mész a józan észnek

2018. december 20. 14:53 - Széltoló Varászlo

Egy gondolat : Mortal Engines

Filmek, Sorozatok

 

A láncfűrészekről

 

Szevasztok Szélhámosok, mondjátok meg nekem, mi jt eszetekbe, ha azt mondom láncfűrész? Egy erdész? Az a texasi tömeggyilkos? Egy szobrász? Akármit is mondtok, nekem ezentúl Peter Jackson új filmje, a Mortal Engines fog elsőre beugrani... Sokféleképpen láttam már használni a jó öreg Stihl-t, még rohamfegyverként is, de az épületek és közterek bedarálása eddig meghaladta a fantáziámat. Most már elmondhatom, hogy ezt is láttam... Viccet félretéve, a láncfűrész legalább annyira nem vicces mint a támadó medve, de ide nekem a rozsdás bökőt ha ezek után komolyan tudom még venni.

A filmről

 

Látványos? Igen. Szórakoztató? De még mennyire! Történet, karakterek? Hááát, az sántít. Elegendő ez a teljesítmény a mai piacon? Éppenhogycsak. Na de ugorjunk neki. Hol volt hol nem volt, volt egyszer egy Fallout... Mad Max... Star Wars... Sucker Punch... rajongó, aki Írt három könyvet. Peter Jackson megvette, elolvasta filmre vitte, voila, itt a Mortal Kombat...izé Engines. Hogy is van ez? Atomháború utáni világ, ahol a régi civilizáció cuccait gyűjtögetik, Fallout. A monumentális járműépületvárosok a Mad Max-et idézik, a légiharcokat ha kidobjuk az űrbe, megkapjuk a Skywalker saga legűjabb epizódját és az egész szetting úgy ahogy van szőröstül, bőröstül a Sucker Punch delíriumos vízióinak Steampunk/Cyberpunk arculatát adja vissza. És ezzel nincs az ég adta világon semmi baj.

A baj a karaktereknél kezdődik. Smith ügynök, Elrond, Megatron. Megvan a legkissebb közös többszörös? Igen, Hugo Weaving. Nagyszerű színész, egy csapnivaló szerepben, még csapnivalóbb főgonoszt alakít, akiról a film tán azt sem tudtam hogy most akkor kicsoda is volt? Vagy micsoda? London polgármestere, vagy A London kapitánya, vagy mifene egyáltalán? A főszereplő páros is olyan volt mint egy Thai masszázs happy enddel, szenvedtek, aztán jó volt és annyi, szevasz. Két jó alakítást azonban mindenképpen ki kell emelni, Shriek és Anna Fang személyében. Ha megnézitek a filmet ügyeljetek rájuk, nagyon nagy alakítások, jó történetszállal.

A történetről annyit, hogy ha láttátok a Star Wars eredeti trilógiát, akkor mindent tudtok. Építsünk egy ordináré nagy baszó fegyvert, de a védelme legyen minimális, mondjuk 5 ember és mindenképpen legyen valami kiskapu, amin keresztül a galád lázadók simán lezúzhatják... Ja és az "én vagyok az apád" momentum sem maradhat el. Ezerszer látott kliséhalmaz, amiből csak Peter Jackson zsenije volt képes szerethető művet produkálni.

Mert ez a film bizony az, szerethető. Oké, nem lesz instant klasszikus mint a Gyűrűk Ura, nem fogjuk húsz év múlva is idézgetni az egysorosait mint a Szárnyas Fejvadásznak vagy a Terminátornak, de talán nem is arra hajt, a fene sem tudja. Egy dolog tiszta, ez a film a trilógia első kötetét dolgozza fel, relative hűen. Nem egy Band Of Brothers hűen, de jobban mint a Shannara Chronicles. attól minden jobb... szóval összességében, nem bántam meg hogy belefeccöltem két kis órácskát, jó ha az ember látja. Ha esetleg kedvet kaptatok volna hozzá, itt az IMDB linkje, illetve itt meg lehet nézni, eredetiben, CAM minőségben. Nem BRD, de azért okés...

 

Végletek

 

Ejtsünk szót még két trailerről, a Bosszúállók Végjátékáról és a Hellboy rebootról. Nálam kiütötték a biztosítéktábla két végletét. Az Marvel trailere mindenképpen mestermunka. Nem mutat semmit, még kevesebbet mond, de mesterien fokozza a hype-ot, mindenképpen 2019 top 3 filmje lesz számomra, ezt előre boritékolom. A Pokolfajzat (már a név is, dzsízösz...) trailere viszont... hát, hogy is mondjam, nem győzött meg. Szar lett, igen ez a keresett kifejezés, szar lett. Lehet hogy én vagyok már öreg és régen minden jobb volt, de akkor is, mi ez már? A Beverly Hills-i zsaru esete Deadpoolal, vagy Hellboy? Hol van a komor látványvilág, a nyomott hangulat, a sötétben parázsló, ellenben soha fel nem lobbanó elbaszott humor? Vagy csak kellett a karakter hogy csináljunk egy 2019es popfilmet? Meglátjuk, mindenesetre a trailer csalódás...

 

 

A véleményekre, mint mindig, most is kíváncsi vagyok, szóljatok be Facebookon, vagy itt, tökmindegy. Én még mindig Széltoló vagyok, a Manaháló legyen kegyes Hozzátok, aviszlát!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szeltoloblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr2514503292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Amikor szembe mész a józan észnek
süti beállítások módosítása